Marvel uyarlaması
James Gunn filmi
Guardians Of The Galaxy, yılın en büyük hitlerinden biri olarak renkli karakterleri, beklentilere cevap veren aksiyonu ve çoğu kez büyüleyen görsel işçiliğiyle kendinden oldukça söz ettirdi. Ama anlaşılan bu kadarla da yetinmek istemeyip soundtrack yönünden de konuşulmak istemiş ki, filmle de çok ilişkili bir "karışık kaset" formatıyla bu yönünü de güçlü tutmuş. Sadece
Tyler Bates'in 29 parçalık score çalışmasıyla kalınsaydı belki 1-2 cümleyle geçiştirilecek olan bu yön, filme eklenmiş bir yan unsur olarak değil, doğrudan filmin baş kahramanı
Peter (nam-ı diğer
Star-Lord) ile yakından ilişkili bir vazgeçilmez olarak yer almakta. 80'lerin sonunda annesini kanserden kaybeden küçük
Peter, walkmaniyle annesinin doldurduğu karışık kaseti dinlemeden duramıyor. Aynı gün başka bir galaksideki
Yondu ve haydut çetesinin kaçırdığı
Peter, yıllar sonra büyüdüğünde bile bu müzik tutkusundan vazgeçmiyor. Üstelik uzay teknolojisinin sunduğu olağanüstü imkanları reddedip aynı walkmande aynı kaseti dinleyerek.
Dostlarıyla hapisten kaçtıktan sonra sırf gardiyanların el koyduğu walkmani ve daha da önemlisi içindeki kaseti geri almak için geri dönebilecek kadar gözünü karartan
Peter, belki sadece ölen annesinin hatırına bunu yapıyor görünebilir. Ama filmde görüyoruz ki, bu walkman ve karışık kaset
Peter için sembolik bir unsur olmanın ötesinde, içinde onu kurtarılmaya, defalarca dinlemeye, derinlerde hissetmeye değecek şarkılar barındıran bir güce sahip. 80'lerin sonunda
Peter'ın dinlediği şarkılardan oluşan bu kasette 70'lerin bazı dişli hitleri yatmakta. Şarkıları seçen de, filmdeki sahnelere yerleştiren de
James Gunn. Kendisi bu süreci
"70'lerin Billboard listelerindeki hitleri araştırdım, yüzlerce şarkı indirdim, en son filmin tonuna uygun 120 şarkı kaldı" şeklinde ifade ediyor.
Gunn bu şarkıları dinlerken bazen şarkılara göre sahneleri tasarlamış, bazen de sahnelere göre şarkıları seçerek eleme yapmış. Tabii birtakım gelgitler yaşayarak.
Mesela fragmanda da duyduğumuz
Blue Swede klasiği
Hooked On A Feeling'i ilk başta açılış jeneriğine koymayı düşünmüş, hatta jeneriği bu şarkıya göre planlamış. Ama
Redbone şarkısı
Come and Get Your Love'ı duyunca onun daha uygun olacağı fikrine varmış. Enfes
Hooked On A Feeling de başka sahneye konmuş. Bir başka ikilemi de
David Bowie parçası
Moonage Daydream'de yaşamış
Gunn. Bu şarkı filmin post-prodüksyon aşamasında filme eklenen tek şarkıymış. Aslında
Gunn filme koyup koymamakta bile kararsızmış. Ne var ki filmdeki karizmatik görünümüyle
Bowie'nin
Ziggy Stardust günlerinin sarışın versiyonunu anımsatan
Benicio del Toro'nun canlandırdığı
Koleksiyoncu'yu bulmak için gittikleri Knowhere şehrine yapılan girişin fonunda bu şarkının kullanılması en doğru ve anlamlı seçim olmuş. Bir de
James Gunn, filme
Electric Light Orchestra (ELO) şarkısı
Livin' Thing'i de koymuş. Ama şarkının yer aldığı sahne filmden çıkarılınca şarkı da dışarıda kalmış.
Gunn bu duruma üzülse de, filme olduğu kadar soundtrack için de titizlenendiğinden bu disiplinli tutumundan vazgeçmemiş.
Bu şarkıları filme koymadan önce sık sık ses ekibine de danışan yönetmen, karakterlerin ağır çekimde kasıla kasıla yürüdükleri olmazsa olmaz sahne için
Hooked On A Feeling,
Come and Get Your Love,
O-O-H Child ve daha birçok şarkıyı denedikten sonra kendisi ve kamera operatörleri için en uygununun
The Runaways şarkısı
Cherry Bomb olduğu kararına varılmış. (Bu arada
O-O-H Child'ın da filmde çok ciddi olması gereken bir sahnede matraklaştırıldığını belirtelim.) Bana göre o ağır çekim yürüyüş esnasında çalınabilecek 70'lere dair onlarca şarkı vardı ya neyse.
Cherry Bomb da fena durmamış.
James Gunn iyi bir kafa yaşıyor denebilir. Yine bana göre filmde kendine en iyi yer bulan şarkılardan biri de
Elvin Bishop'ın mükemmel aşk şarkısı
Fooled Around and Fell In Love olmuş.
Peter ve
Gamora arasındaki yakınlaşmanın fonunda yer alan şarkı,
Gamora'nın ilk walkman deneyimi olmasının yanında, ikilinin tuhaf Knowhere gökyüzü altındaki kasvetin muğlak romantizmine aynı mükemmellikte hizmet etmiş.
Filmde ve albümde
Spirit In The Sky,
I Want You Back,
Escape (The Pina Colada Song) ve eskimesi mümkün olmayan olağanüstü
10cc şarkısı
I'm Not In Love sıkı birer
James Gunn seçkisi olarak boy gösteriyorlar. Finalde annesinin ölmeden önce
Peter'a verdiği paketten çıkan
Awesome Mix, Vol. 2 kasetinde çalan
Ain't No Mountain High Enough da albümün sonunda yerini almış. Teknik olarak devam filminin soundtrack albümünde olması gerekirdi ama yine teknik olarak ilk filmde çaldığı için belki
Gunn dostumuz
Vol. 2 sınırlarına da tekrar koyabilir. Bu arada devam filmi için olduğu kadar o filmin
Vol. 2'si için de sıkıştırılan
James Gunn,
"kafamda bazı listeler oluşturuyorum ama kesin bir şey yok, insanlar Guardians'ı taze ve farklı olduğu için sevdiler, bu yüzden ikincisi de ilkinden daha taze ve farklı olacak" demiş. Filmi bilmem ama
Vol. 2 için taze ve farklı olmasından kasıt, anne
Meredith Quill'in derlediği düşünüldüğünde 70'ler olmazsa bu defa 80'lerden bir derleme olabilir. Ama
Ain't No Mountain High Enough eğer
Vol. 2'nin içindeyse soundtrack taze ve farklı olmasa da olur hani.
1.
Blue Swede - Hooked on a Feeling
2.
Raspberries - Go All the Way
3.
Norman Greenbaum - Spirit in the Sky
4.
David Bowie - Moonage Daydream
5.
Elvin Bishop - Fooled Around and Fell in Love
6.
10cc - I'm Not in Love
7.
Jackson 5 - I Want You Back
8. Redbone - Come and Get Your Love
9. The Runaways - Cherry Bomb
10. Rupert Holmes - Escape (The Pina Colada Song)
11. The Five Stairsteps - O-O-H Child
12. Marvin Gaye & Tammi Terrell - Ain't No Mountain High Enough
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder