7 Temmuz 2012 Cumartesi

Dark Shadows (OST)


Tim Burton ile aram hiç iyi değildir. Birkaç istisna dışında onunla arası iyi olanlarla da aram pek iyi sayılmaz. Beetlejuice, Edward Scissorhands, Ed Wood ve Big Fish'i severim o kadar. Sinemacılığına, içindeki çocuğu ya da ergeni fantastik dürtülerle perdeye taşıma cesaretine hürmet ederim o ayrı. Ama hürmet etmekten gayrı, bir filmine bilet parası asla vermem. Önyargıysa önyargı diyeceğim ama ben bu adamın iki şapşal Batman'ini, Mars Attacks!'ini, Plane Of The Apes'ini ve her ikisini de yarısına kadar zor dayanmak suretiyle bırakarak Sweeney Todd ile Alice In Wonderland'ını bile izlemiş bulundum ne yazık ki. Johnny Depp'i şekilden şekile sokarak adamın kariyerini de maymuna çevirdi bir yerde. Burton'ın bir sürü filminde yapamadığını Gore Verbinski'nin sadece Jack Sparrow ile yapıp Depp'in efsanesine önemli bir katkıda bulunduğu kanaatindeyim. (Gerçi onun da suyunun suyunun suyu çıktı ya neyse!)

Tim Burton'ın son numarası, Dan Curtis'in yarattığı 1966-1971 yılları arasında önemli TV dizileri arasında yer alan Dark Shadows'un sinema uyarlamasını çekmek olmuş. Artık bir Tim Burton filminde "başrolde Johnny Depp var" diyeni çok fena dövüyorlar. Filmi izlemedim, uzun süre de izlemem diye düşünüyorum. Çünkü bu adamın Depp gibi bir oyuncuya yaptıklarına dayanamayışım bir yana, filmlerinden en ufak bir zevk dahi alamayışımdan ötürü önyargılarımı kırmakta zorlanıyorum. Ama yakın zamanda tesadüf ettiğim film müziklerindeki isimleri ve seslendirdikleri klasikleri görünce ilk defa içinde Burton'ın olduğu bir şey için (ki o da müzik) kulaklarım benekli inek görmüş dalmaçyalı gibi dikildi. Bir zamanların Nights In White Satin, Bang A Gong (Get It On), You're The First, The Last, My Everything, No More Mr. Nice Guy, Season Of The Witch hitlerini bir albümde omuz omuza görmek her soundtrack severin kafasında kuracağı birşey olmayabilir. Kim düşündüyse bravo.


Asla eskimeyecek bu parçaların arasında dünyanın en güzel seslerinden birine sahip olan davudi insan Barry White'ı görmek beni ayrıca mutlu etti. Kendisini özlediğimi fark ettim. Tez zamanda şöyle kalabalık tarafından bir Barry White best of albümü arayışlarına girdim hemen. Iggy Pop'un I'm Sick Of You'sunu daha önce duymamıştım, değişiklik oldu. Ama ben olsam daha farklı bir Iggy şarkısı seçerdim muhtemelen. Daha evvel duymadıklarımdan biri de Carpenters'ın şahane şarkısı Top Of The World oldu ki, bu albümün bana kazandırdığı en eski yenilik bu enfes şarkı oldu. Demek ki Carpenter çiftinin Superstar haricinde ve Superstar klasında başka şarkıları da varmış dedim. Artık nasıl görünüyorsa filmde de kendisi olarak göründüğü söylenen Alice Cooper da filmin konseptine uyan gotik imajı neticesiyle albümde haklı biçimde yer bulmuş. Yalnız iki şarkı biraz fazla olmuş sanki. No More Mr. Nice Guy iyi seçim ama şu Ballad Of Dwight Fry tıpkı birçok Tim Burton filmi gibi iç daraltıcı geldi bana.

Son olarak albümün sonuna filmden alınıp alınmadığını bilmediğim Johnny Depp'in 17 saniyelik The Joker nakaratını seslendirişi konmuş. Ona da itirazım olacak. Keşke Depp kafalanıp da adam gibi bir The Joker coverı söyletilseymiş çok orijinal bir final olurmuş. Depp'i kafalama konusunda doktorası bulunan, Sweeny Todd'da ona bıktırana kadar şarkı söyleten Burton'ın bunu akıl edecek kadar zeki davranmadığı ortada. Tabii sinemanın dahi çocuğunun zekasıyla bizimki bir değil. Hayranlarının gönlünde kurduğu tahta benzer biçimde benim gönlümde de o kadar önyargı nesnesidir ki, içinde karizmatik ağır makyajıyla Johnny Depp, Christopher Lee ve tüm seksiliğiyle Eva Green bulunan bir filmi bile izlemek yönünde heyecanlandıramaz. Hatta şu güzelim soundtrack bile filmi izleme yönünde atağa geçirememiştir beni. Anladım ki sorun onda değil, bende. İşin tuhafı, bu sorunla mutluyum.

1. The Moody Blues - Nights in White Satin
2. Danny Elfman - Dark Shadows - Prologue
3. Iggy Pop - I'm Sick of You
4. Donovan - Season of the Witch
5. Carpenters - Top of the World
6. Barry White - You're the First, the Last, My Everything
7. T. Rex - Bang a Gong (Get it On)
8. Alice Cooper - No More Mr. Nice Guy
9. Alice Cooper - Ballad of Dwight Fry
10. Danny Elfman - The End?
11. Johnny Depp - The Joker

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder