1975 yılında kurulup 1979’da dağılan, bu süreye biri konser olmak üzere beş albüm sığdıran The Runaways grubunun biyografisi niteliğindeki film, 75-77 yılları arasında grupta şarkı söyleyen Cherie Currie’nin Neon Angel: The Cherie Currie Story kitabından İtalyan kadın yönetmen Floria Sigismondi’nin senaryosunu yazıp yönettiği bir yapım. Zaten film 75-77 yılları arasında geçmekte ve haliyle Cherie Currie odaklı. Bu da onu ziyadesiyle sıkıcı ve kötü bir film yapmakta bana göre. Sigismondi, 70’li yılların ortalarında sırf kızlardan kurulu bir grubun rock & roll arenasında nasıl ayakta durabildiğine yönelik bir müzik biyografisi çekecek iken, Cherie Currie gibi varlığı anlamsız, saçma sapan bir kişiliğin The Runaways’e katılış ve ayrılış hikâyesini, Currie’nin ne kadar objektif olabildiği şüpheli kitabına dayandırarak çekmeyi tercih etmiş.
Filmin adının The Runaways olması da anlamsız. Zira kısa da sürse, grubun Currie’den sonra da bir geçmişi vardı. Hatta pek çok çevrede The Runaways denince ilk elden akla Currie değil Joan Jett gelir. Currie müzisyenden çok, arzu nesnesi bir model olmuştur. The Runaways’den sonra önemsiz üç filmde rol almış, 1978’de Beauty's Only Skin Deep gibi mânidar isme sahip bir solo albüm yapmış, hatta ablası Marie ile Cherie & Marie Currie adında bir grup kurarak 1980’de Messin' With The Boys albümünü çıkarmış. Kısacası The Runaways için yapılabilecek en kötü filmlerden biri çekilmiş ki, bunun da yegâne sebebi bana göre Cherie Currie'nin egosundan izler taşıyan anılarından devşirme bir film olması. Belki de olayları bir de Joan Jett'in ağzından dinlemek gerek. Gerçi kendisi de bu filme onay verdiğine göre ya müzik dışındaki bu işlerden pek anlamıyor, ya da müzik dışındaki bu işleri hiç kafasına takmıyor.
Neyse ki film için hazırlanan soundtrack, filmden daha hallice. Orijinal The Runaways'den 3, orijinal Joan Jett'ten 1, başrollerdeki Dakota Fanning & Kristen Stewart ikilisinden de 4 cover parça olmak üzere 14 şarkılık albümden sadece 8 tane The Runaways yadigârı seçilmesi de ilginç olmuş. Filmde Joan Jett ve Kim Fowley'nin karavanda öylesine çalışırken yetenek özürlü Cherie'ye söyletmeye çalıştıkları Cherry Bomb, grubun en büyük hiti ve filmde bu şarkının öylesine ortaya çıkması, belki de gereğinden fazla öylesine görünmüş ki, aslında hiç de inandırıcı ve vurucu olmamış. Şarkının Dakota Fanning yorumu da orijinaline sadık kalma endişesiyle, tıpkı kendisinin filmdeki performansı gibi ruhsuz geldi bana. Yine de bu kötü filmin en dişe dokunur anları sahne performansları esnasında kendini belli ediyordu denebilir. Ha evet, Sigismondi aslında klip yönetmeniydi değil mi?
Filmde "kızlar elektro gitar çalmazlar" yargısı üzerine oturtulmaya çalışılan MC5'ın uzun ve sıkıcı It's A Man's Man's Man's World konser yorumu, şarkıların bu tip mesajlar üzerine döşeneceği hissi veriyor. Zaten albümün de bana göre en kötü şarkısı o olmuş. Keşke Kick Out The Jams diyerek azıcık sert yapsalarmış. Öte yandan döneme kazık çakmış David Bowie, Suzi Quatro ve Sex Pistols ikonlarının şarkıları gayet yerinde seçimler. Özellikle de Fanning ile Stewart'ın öpüşme ve trip sahnesinde çalan The Stooges klâsiği I Wanna Be Your Dog, seçimlerin en güzeli olmuş. Zaten I Wanna Be Your Dog öyle bir şarkı ki, sahne nasıl olursa olsun atmosferi anında tribal hâle sokabilme gücüne sahip. (Bkz. Lock, Stock and Two Smoking Barrels). Soundtrack daha iyi olabilirdi belki ama film o kadar kötü ki, insan bunu bulduğuna şükrediyor neredeyse. Ziyan edilmiş bu fikri, tekrardan daha dişli senaristlerle, bu kez Joan Jett veya Lita Ford gözüyle izlemek isterdim. Soundtrack içinde I Hate Myself For Loving You ve Kiss Me Deadly falan olurdu. Bu kızlar daha iyisini hak ediyorlardı.
1. Nick Gilder - Roxy Roller
2. Suzi Quatro - The Wild One
3. MC5 - It's a Man's Man's Man's World
4. David Bowie - Rebel Rebel
5. Dakota Fanning - Cherry Bomb
6. The Runaways - Hollywood
7. Dakota Fanning - California Paradise
8. The Runaways - You Drive Me Wild
9. Dakota Fanning & Kristen Stewart - Queens of Noise
10. Dakota Fanning & Kristen Stewart - Dead End Justice
11. The Stooges - I Wanna Be Your Dog
12. The Runaways - I Wanna Be Where the Boys Are (Live)
13. Sex Pistols - Pretty Vacant
14. Joan Jett - Don't Abuse Me
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder