15 Haziran 2015 Pazartesi

Matt Skiba & The Sekrets - Kuts


Kendisini tanımam etmem, Matt Skiba adındaki gitarist / solist kişisinin Kuts adındaki bu albümünün tür hanesinde alternative rock ve pop punk yazıyordu ki, hiç ilişmedim. Bir süre bu böyle devam etti. Ama uğradığım çoğu sitede karşıma çıktıkça bu işte bir iş olabilir mi acaba diyerek Matt Skiba & The Sekrets adlı bu oluşuma bir şans vereyim dedim. Hiç umudum yoktu tabii. Ne var ki daha ilk elden Lonely and Kold, Hemophiliak, Krazy şarkılarını çok tuttum. Pop punk andavallığı yerine alternative rock ile uyum içinde bir pop rock ile karşılaştım. Hatta Way Bakk When ve Krashing şarkılarında klavyenin de katkılarıyla bu karışıma new wave / post-punk dokunuşlarını başarıyla eklediklerini gördüm. Diğer parçaların da boş olmadığını, adı geçenler kadar olmasalar da zamanla kazanılabileceklerini düşünüyorum. Demek ki tür hanesinde her yazana inanmayıp, hislerimizin dikine gitmenin gücüne inanmalıymışız. Zira bu hanede indie rock yazdığı halde post-hardcore ya da indie pop yazdığı halde barok pop (o da neyse artık) çıkan onlarca çöp albüme rastlamış olmamız bizi yıldırmamalı.

En bilineni Alkaline Trio olan çeşitli Skiba projelerinden biri olan grupta AFI basçısı Hunter Burgan, My Chemical Romance'in tur davulcusu Jarrod Alexander da bulunuyor. Bu grupların kimini duymadım, kimini de sevemedim. Pop punk'a dair önyargılarım beni hiç yanıltmaz. Ama her yerde öyle tanımlanmasına rağmen Matt Skiba & The Sekrets bir pop punk nesnesi değil bana göre. Hani ufak oynamalarla kolayca ergen kolej rock'ına dönüşebilecek iken, o ufak oynamaları daha olgun tercihlerle değiştirerek kendine olan saygısını kazanmış bir grup izlenimi bırakıyorlar. Henüz duymadım ama 2012 tarihli Babylon adında bir ilk albümleri var. Kutz sayesinde o da bir şansı hak ediyor. Öte yandan, pop punk tanımını belki de o albümden almışlardır ihtimalini düşünerek çok da merak etmiyorum. Dinlediğim dakikalara enerji dolu bir güzellik katmış olan Kutz ne geçmişini, evet ne de geleceğini fazla düşündürtmüyor.

1. Lonely and Kold
2. She Wolf
3. Krazy
4. She Said
5. I Just Killed to Say I Love You
6. Way Bakk When
7. Krashing
8. Hemophiliak
9. Never Believe
10. Vienna

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder