5 Aralık 2016 Pazartesi

1990s - Kicks


Glasgow’lu 1990s, yaptıkları indie rock müziğe bakarak 1990’lı yıllarda ortalarda olsaydı muhtemelen pek fazla kimse pas vermezdi. Çünkü o dönemler insanlar indie’nin değil, “üzerime en fazla kim bindi”nin peşinde olan bir rock ile meşguldü. Ne demeye kendilerine bu ismi reva gördüler bilinmez. Anısı vardır muhakkak. Ama albüm yayınlamaya başladıkları 2007 yılından itibaren müzikleri sağlam bir enerji yayıyor. Ufak bir basçı değişimiyle, ama yine üçlü olarak yollarına da devam ediyorlar. Yabancısı olduğum çeşitli projelerde oyalanmışlıkları var. Son albümleri Kicks çok güzel. 1990’lı yıllarda kimselerin pas vermeyeceği ölçülerde şarkılarında hissedilen dans rock numaralarını, günümüz Franz Ferdinand kitlesi sağlıklı biçimde değerlendirecektir. Adının 90’lar olduğuna bakmadan sıklıkla 80’ler soft rock’undan esintiler de üflemiyorlar değil.

Artık “indie”yi kendilerine göre “ingie” bir türe evriltmeye başlamış İngiliz gruplarını zevkle dinleyen kitle de milyon tane benzer grup arasından kendilerine hak ettikleri ilgiyi göstereceklerdir. Ben İngiliz olsam gösterirdim mesela. Hoş, İngiliz olmadığım halde gösteriyorum! İlk albümleri Cookies’den birkaç metre daha iyi olduğunu düşündüğüm Kicks albümlerinde en fazla beğendiğim parçalar, çok sıkı bir açılış yapan Vondelpark, I Don't Even Know What That Is, Balthazar ve Local Science oldu. Yalnız albümü her dinleyişte The Box’a tahammül edemiyor, sıkılıyorum nedense. Bu konseptin ne 80’ler, ne de 90’lar ayağına yaranamamış bir şarkı bana göre. Yine de sevdim ben 1990s üçlüsünü ve Kicks albümlerini... Çünkü içinde 2009 kıçlarına atılan tekmeler bulunuyor!

1. Vondelpark
2. Tell Me When You're Ready
3. I Don't Even Know What That Is
4. 59
5. Kickstrasse
6. Everybody Please Relax
7. Balthazar
8. Local Science
9. The Box
10. Giddy Up
11. The Kids
12. Sparks

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder