19 Ekim 2019 Cumartesi

Magnolia - Ta Tjuren Vid Hornen


Müzik sitelerinde gezinirken İsveç kökenli Transubstans Records'ın bazı albümlerine denk geldim. Rymdstyrelsen, Kometen, Skånska Mord, Gudars Skymning gibi havalı isimlere sahip sürüyle grubun, geçmişten doğru çıkarımlar yapmış hard/psychedelic/stoner rock albümleriydi bunlar. Bazılarını beğendim, bazıları sıkıcı geldi, bazılarını hala merak ediyorum. Ama aralarından biri vardı ki, daha ilk dinleyişte vuruldum. Önümüzde birlikte geçireceğimizi daha nice günler olduğunu anlayıp mutlu oldum. Bu albüm, 1994 yılında kurulan üç kişilik Magnolia'nın Ta Tjuren Vid Hornen adlı 7. albümüydü. Özellikle 70'lerin psychedelic sahnesinden beslenen müzikleriyle 7 albüm sonra tanışmış olmak gayet yerindeydi. Tabii o albümlere de bakma fırsatım oldu. Lakin içlerinden sadece Tänk Själv (2013) albümüne bayıldım. Diğerleri de sound ve konsept olarak gayet doyurucuydu. İçinde çok iyi numaralar vardı. Ama kendi çapımda Magnolia'yı çözüp, bu çap içinde değerlendirdiğimde albüm bütünlüğü açısından azlı çoklu bir şeyler eksik kalıyordu bana göre. Ta Tjuren Vid Hornen için olgunluk ürünü diyeceğim ama Magnolia'nın sound yönünden istikrarı, kendi adını taşıyan 2006 yılı yapımı ilk albümlerinden bu yana sürüyor. Sadece şarkılar eski ve yeni arasında daha sağlam köprüler kuran cinsten tasarlanmış ve iyi yazılmış olunca grubun önünde kimse duramıyor.

Tidsresenär ile süper bir açılış yapan, basit bir riff ile bile neler yapılabileceğinin dersini veren Magnolia, uzun süredir stoner rock bünyesinde iyi bir şeyler duyamamış bünyeme ilaç gibi gelen bu şarkı sayesinde nihayet iyi bir albüme denk geldiğim yönünde ümitler saçtı. Bu ümitler şarkılar ilerledikçe boş çıkmadı. Bir sertleşip bir yumuşan tasarımıyla kalite takılan Morgon, iki dakikalık soundcheck tadında groove lezzetiyle Nebulosa, yedi dakikalık psychedelic ve kozmik blues havasıyla Dimridåer, tecrübe kokan ve güven veren varoluşlarıyla albümün çıtasını hiç indirmeyen En Plats ve Mystik, kapanışı da açılış gibi süper biçimde yapan albümün isim şarkısı Ta Tjuren Vid Hornen, yılın en iyi rock albümlerinden birinin demirbaşları olarak dikkatimi çekenler. Albüm bitince Tidsresenär'ı tekrar dinleyip bırakıyorum. Henüz iki albümü bulunan İsveçli Second Sun gibi yoğun olmasa da bazı yerlerde hammond kullanmaları da retro havayı daha belirginleştiriyor. Karşılaştırmak gibi olursa bana göre ikide iki yapan Second Sun, yedide iki yapmış Magnolia'dan çok daha diri ve çekici. Ama Magnolia'nın tecrübesi ve şarkılara kattığı nostaljik hava da, tıpkı Second Sun gibi yabana atılmamalı.

1. Tidsresenär
2.  Stenstod
3. Morgon
4. En Plats
5. Sandslott
6. Nebulosa
7. Mystik
8. Dimridåer
9. Ta Tjuren Vid Hornen

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder