16 Nisan 2024 Salı

It's For Us - Out Of Time

 
İkinci albümleri Stay ile tanıdığım İsveçli post-punk dörtlüsü It's For Us, 5 yıl gibi uzun bir aradan sonra yeni albüm Out Of Time ile aniden (en sevdiğim!) karşıma çıktı. Ara o kadar uzun geldi ki, zaman zaman duyduğum çok iyi post-punk gruplarını dinlerken aklıma "bir grup vardı, İsveçliydi, çok güzel şarkıları vardı" şeklinde düşerlerdi. İsim hafızasında yer edebilecek bir isimleri de olmadığı için hatırlamak adına bu sayfalara uğrardım. Yine ara o kadar uzun geldi ki, 2020'de dört şarkılık Malax adında bir EP çıkardıklarını da yeni öğrendim. Pek öyle promosyon, reklam falan uğraşmıyorlar olsa gerek. Neyse, yeni albüm Out Of Time bir önceki Stay kadar iyi değil ne yazık ki. Gerçi bende henüz taze ve Stay'den de bildiğim üzere It's For Us zamanla kıvamını bulan şarkılar yazıyor. Lakin Stay'den iyi olmadığı (muhtemelen de zamanla olamayacağı) fikrine sahibim. Fakat bu Out Of Time'ın kötü olduğu anlamına gelmiyor. Hatta yılın en iyi albümlerinden biri benim için. Sadece kendi içinde Stay gibi güçlü bir albümle karşılaştığımda zayıf kaldığını hissettim o kadar.

Out Of Time şarkıları elalemin post-punk şarkılarıyla karşılaştırdığımda gayet iyi ve bu türün ustalıklarını taşıyor. Ama Stay ile karşılaştırdığımda gitar melodileri olsun, enerji aktarımı olsun, şarkıların birbirlerinden zaman içinde kopup kendi kimliklerini bulma potansiyelleri olsun bana göre bu zayıflığın nedenleri arasında. Açılış şarkısı Out Of Time ve arka arkaya gelen Sandy Beaches ile Hit The Ground kısa sürede kendilerini bana kabul ettirdiler. Şu sıralar bu üçlüye Year Of The Wolf ve Holiday Is Over da eklendi. Only The Brave'in o nefis coldwave atmosferi de sonraki seanslarda beni tavlayacak, bunu hissediyorum. Yani demem o ki, Out Of Time çok iyi albüm. Zaten başından beri It's For Us'ta sevdiğim şey, kendini hemen ele vermeyip zamanın akışına, dinleyicisinin moduna teslim etmesi, sahip olduğu parlak anları iyi saklaması, ne zaman ortaya çıkaracağını belirsiz bırakması. Bu tecrübelere Stay sayesinde ulaştım. Bilemiyorum Out Of Time ondan daha iyi olabilir miydi. Out Of Time, bu olmasa da It's For Us'ın kendi sound evreninden çok iyi işler çıkacağını tekrar kanıtlamış oldu.

1. Out of Time
2. Sandy Beaches 
3. Hit the Ground 
4. I've Got Good News 
5. If It Wasn't for You
6. Only the Brave 
7. Ballad of the Body 
8. Year of the Wolf
9. Trapped
10. Holiday Is Over
11. Goodbye

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder