20 Mayıs 2009 Çarşamba

Phillip Boa & The Voodoo Club - Diamonds Fall


Phillip Boa & The Voodoo Club, 1984 yılında Dortmund-Almanya’da kurulmuş bir grup. Phillip Boa’nın gitar ve vokalde yer aldığı organizasyonun geri kalanı, yani The Voodoo Club ise beş kişiden oluşuyor. Bu beşliden sadece keyboard ve vokallerdeki Pia Lund kuruluştan beri Phillip Boa’nın yanında yer almış. Diğer elemanlar ise hep 90’larda veya 2000’lerde gruba katılmış. Zaten gruba giren çıkanların adedine bakılırsa 5-6 tane The Voodoo Club daha kurulurmuş. Ama hepsi şu 2009’a kadar gelen orijinali gibi olur muydu, bence olmazdı. Çünkü gruba ana karakterini kazandıran unsurların hemen hepsi Boa-Lund ikilisine ait. Bir kere gruba ait fotoğraflar aradığınızda karşınıza çoğunlukla Phillip Boa ve Pia Lund’un 60’lı yıllar İtalyan fotoromanlarından esinlenmiş gibi duran estetik pozları çıkıyor. Tabi benim sözünü ettiğim daha çok müzikal karakter. Boa’nın yer yer yükselen ölçülü gitar-vokal tecrübesi ile Lund’un yan vokalleri ve en önemlisi bir diğer tuşlu çalgılardan sorumlu üyesi Toett ile birlikte oluşturdukları sound, grubun katı bir rock ısrarında olmasını engellemiş. Bu durum, ferah bir alternatif-indie atmosferini albümün her şarkısına sindirmiş. Pop yoğunluğunda rock, rock yoğunluğunda pop özgüveni mevcut.

Phillip Boa & The Voodoo Club’ı yakın zamanda tesadüfen kulağıma çalınan 2005 tarihli Decadence & Isolation albümüyle keşfettim. 2 White Moths & A Black Cat gibi şarkılara kayıtsız kalamadığımdan grubun öncesini sonrasını deşmeye karar verdim. 15 albüm görünce “bu işin içinden çıkılmaz, bırakıyorum” dedim. Ama kader 16. albüm Diamonds Fall ile bir şekilde yollarımızı kesiştirince dayanamadım. Coppergirl, Lord Have Mercy With The 1-Eyed, Jane Wyman, The Race Is Over, bu kesişmeyi çok daha anlamlı kıldı. Hatta kendilerine verdiğim şanstan dolayı Fiat Topolino adında bir altın plaket bile verdiler bana. Artık bundan sonra müzik hayatları daha kaç yıl sürer bilemiyorum ama sürdüğü kadar takip edeceğim bir grup daha buldum sanırım. Fakat önce geriye doğru takip etsem daha iyi olacak diye de düşünmüyor değilim. Gerçi hiç de “geçmişimi bilmeden geleceğimi anlayamazsın” ukalalığı taşıyan bir grup değil oysa. Diamonds Fall’ı bir debut gibi bile dinleseniz fark etmez.

1. Diamonds Fall
2. Valerian
3. Fiat Topolino
4. The World Has Been Unfaithful
5. Lord Have Mercy With The 1-Eyed
6. The Race Is Over
7. Jane Wyman
8. Coppergirl
9. 60's 70's 80's 90's
10. The Ballad Of Pia And Toett
11. DJ Baron Cabdriver
12. Black Light

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder