15 Haziran 2010 Salı

Tesla Boy - Modern Thrills


Anton Sevidov (vokal, keyboard), Dima Midborn (bas, vokal) ve Boris Lifshits isimlerinden oluşan Rus üçlü Tesla Boy, 31 Mayıs'ta çıkan ilk albümü Modern Thrills ile harikalar yaratan bir grup. Synth Pop ve New Wave gibi iyi ellerden çıktığında tadına doyamadığım müzik türleriyle iştirak ediyorlar. Ve diyebilirim ki, 2010 sınırlarında şu ana dek duyduğum en iyi eller onlarda. Bu türlere yeni formlar eklemiyorlar aslında. Hatta dinlerken birçok şarkıları defalarca duyulmuş âşinalığı yaratacaktır. Tesla Boy'un sırrı da biraz orada. Harika bir nostaljik hava estiriyorlar. En başta 80'ler popuyla arası iyi olanlar bu albümü bağırlarına basmazlarsa ayıp ederler. Neon ışıkları, VHS kasetler, Pet Depeche Shop Mode Boys, vodka vişne... Adamlar resmen getirip oturma odanızın tavanına disko topunu asıyorlar. Şimdi Synth Pop ve New Wave kategorilerinde başyapıt kriterleri nelerdir tam olarak bilemiyorum. Fakat sanki bana öyle gibi geldi.

Bu kriterlerden bihaber bir dinleyici de olsam, bu leziz müziğin hem nostaljik, hem de modern kalıplarla bana hissettirdikleri bile onu gözümde fena halde yüceltiyor. Synthesizer hakimiyetinin sentetik tuzaklarına düşüp ruhsuz robotlara dönüşmedikleri gibi, geçmişten aldıkları mirasları çarçur etmeyen, onları daha da güzelleştiren bir samimiyetleri var. Anton Sevidov'un ihtiraslı vokalinin de etkisi vardır elbet. Birbirine benzeyen şarkılar arasındaki farkları hissedebildiğimiz albümler vardır ve onları o halleriyle severiz ya, işte Modern Thrills de eksiksiz biçimde böyle bir albüm oldu benim için. Electric Lady ile açılan albümü daha dinlemeye başlar başlamaz, "tamam, olay budur" dedim kendi kendime. Sonrasını da hatırlıyorum. 4-5-6 dakikalık şarkılar, uzunluklarını hiç hissettirmeden bir çırpıda çalındı bitti sanki. Rebecca, Synthetic Prince, Synchronizing, Fire uçurdukça uçurdu. Dansetseniz de, etmeyip yerinizden tempo tutarak kendinizi bir pistte dansederken hayal etseniz de yapacağınız her figür, size (sözde) modası geçmiş koreografiler olarak geri dönecektir.

İçinde boş tek bir parçanın bile olmadığını düşündüğüm böyle bir albümün en iyilerinden de söz etmek racona uymaz. Ama Dark Street ve 7 dakikalık Thinking Of You üzerine ayrı birer paragraf döşemek isterdim. Tüm o dört dörtlük synth pop tasarımları üzerine serpiştirilmiş tutkuyu bu iki parçada daha yoğun hissetmek beni ziyadesiyle ve ekstrasıyla mutlu etti. Mâlum önümüz yaz. Haziran soğuklarını atlatır atlatmaz bu albümün bünyelerdeki etkileri kendini deniz ve güneşin kollarında bulanlara ve orada bulmak isteyenlere oyununu oynayacaktır. Şahsen Tesla Boy olayına sadece güneş ve dans gözlüğüyle bakmadım. Oturup dinlemesi de son derece keyifli, yılın en iyi albümlerinden birisi geldi. Açın kapıları!

1. Electric Lady
2. Synthetic Prince
3. Rebecca
4. Synchronizing
5. Minsk-2
6. Dark Street
7. Liberating Soul
8. Fire
9. Make Believe Ballroom
10. Thinking of You
11. Speed of Light

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder