24 Aralık 2015 Perşembe

Fanfarlo - Reservoir


Adını Charles Baudelaire’in aynı adlı romanındaki metresten mi almış bilemiyorum, ama müzikal oluşumunu çeşitli indie pop gruplarından devşirmiş olan Londra kökenli altı kişilik Fanfarlo, her yönüyle iyi bir grup. Her yön derken, söz, müzik, performans her şey dahil… 2006 yılında Look Both Ways, 2008’de de Fanfarlo diye iki EP çıkardıktan sonra, EP bir grup olmadığını göstermek için nihayet 2009’da Reservoir albümünü yayınlamış bulunuyor. Albümde keman, tuşlu çalgılar, trompet, mandolin destekli çok kendinden bir müzik var. I’m A Pilot adlı nefis şarkıyla açılan, hiç beklemediğim biçimde Elephant Graveyard adlı cıvıl cıvıl bir şarkıyla kapanan 12 parçalık Reservoir albümü, bünyesinde indie pop’un kulağa kolay yapışan cinsinden olmayan Luna, Ghosts, The Walls Are Coming Down, If It Is Growing gibi örneklerini barındırıyor.
 
Tabiî bunların benim için en önemli özellikleri, kulağa kolay yapışmayıp, yapıştığında da memnun eden türden olmaları. Biri "ben beğenmedim bunları" dese onu da anlarım. Zaman zaman benim de eleştirdiğim iç kıyıcı indie pop sınırında gezindikleri anlar da mevcut. Yine de albümün sonlarına doğru 1:26 dakikalık Good Morning Midnight benzeri akustik bir enstrümantal koyan zihniyete kapıları kapatmamak lazım. Ben olsam, böyle bir isim bulduğum şarkıyı 8 dakikalık bir epik olarak tasarlama klişesine düşerdim, o da ayrı. Rooms Filled With Light (2012) ve Let's Go Extinct (2014) adında aynı ayarda iki albümleri daha var. Uğraşsam onları da severim belki. Tıpkı isim bulmada olduğu gibi, müzikal anlamda da bulduğu fikirlerin cılkını çıkarmayan, onları tadımlık lezzetlere çeviren, lakin derin izler de bırakmayan Fanfarlo, genel olarak pek sevmediğim, ama buna rağmen nedense dinlemekten kendimi alamadığım bir müzik yapıyor. (Bu arada bunu sadece Reservoir albümünde yapıyor.)
 
1. I'm a Pilot
2. Ghosts
3. Luna
4. Comets
5. Fire Escape
6. The Walls Are Coming Down
7. Drowning Man
8. If It Is Growing
9. Harold T. Wilkins or How To Wait For A Long Time
10. Finish Line
11. Good Morning Midnight
12. Elephant Graveyard

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder