10 Aralık 2019 Salı

Kamchatka - Hoodoo Lightning


Adını Rusya'ya bağlı Kamçatka idari bölgesinin üzerinde bulunduğu, Asya'nın doğusunda yer alan yarımadadan alan İsveçli grup Kamchatka, 2001'de kurulmuş bir stoner rock/hard rock triosu. Kasım sonunda çıkan 7. albümleri Hoodoo Lightning, enerjisi, tazeliği, tecrübesiyle tam bir ustalık ürünü. Aslında zamanında Kamchatka ile yolumun iki albümde kesiştiğini, önceki 6 albüme bakınca fark ettim. Bury Your Roots (2011) ve Long Road Made Of Gold (2015) üzerimde fazla etki bırakmamış olacak ki, ortalarda bir yerlerde puan vermişim. Ama Hoodoo Lightning sayesinde en kısa sürede bu diskografiyi temize çekmek istiyorum. Peki neden Hoodoo Lightning sayesinde? Çünkü karşımda o kadar güçlü bir albüm gördüm ki, belki uzun yıllara damgasını vurmayacak ama bana göre 2019 itibariyle kısırlık içindeki hard ve stoner rock aleminde eli yüzü düzgün bir yere sahip olacak. Kısırlığın nedenlerini de kendimce yorumluyorum. Hiç yenilik içermeyen, eskiye bağlılığını da monotonluktan kurtaramayan bir hard rock anlayışı stoner rock'a da bulaşmış durumda. Bir zamanlar sevdiğim doom metal'de bile vasatlıktan geçilmiyor. O kadar kanıksanmış ki bazı grupların künyelerinde bile "Lazy Stoner Metal" yazıyor.

Kamchatka gayet çalışkan, sıkıcı ve sıradan olmamak için elinden geleni yapan, en azından önceki albümlerden daha iyi şarkılarla kendini yenilemiş gibi göründü. Blues Science - Pt I Thunder Rise ve Blues Science - Pt II Hoodoo Lightning diye beş dakikalık bir şarkının ikiye bölünmüş haliyle başlayan albüm, henüz tam alışamadığım Fool ile devam edince, yine ortanın biraz üzeri bir stoner rock albümü ile muhatap oluyorum diye düşündüm. Fakat peşpeşe Rainbow Ridge, Supersonic Universe, Monster ve Let It Roll ile ortalığı kasıp kavurdukça albüme daha çok bağlandım. Aslında albüm tam orada, Let It Roll'dan sonra bitse bile olurdu benim için. Ama El Hombre Dorado isminde klas bir stoner beste, Stay In The Wind ve A Drifters Tale diye iki adet olgunluk ürünü şarkı daha aramıza katılıyor ki, rock müziğe doyuyoruz. Bazen son albümleriyle tanıştığım veya kıymetini anladığım Kamchatka gibi grupların önceki işlerine dönüp baktığımda hayal kırıklığı yaşıyorum. Belki onlar için de öyle olacak. En azından Kamchatka eski işleri için geriye dönüp bakılabilecek kalitede bir grup. Ya da Hoodoo Lightning sayesinde bana öyle geldi.

1. Blues Science - Pt I Thunder Rise
2. Blues Science - Pt II Hoodoo Lightning
3. Fool
4. Rainbow Ridge
5. Supersonic Universe
6. Monster
7. Let It Roll
8. Stay in the Wind
9. El Hombre Dorado
10. A Drifters Tale

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder