22 Ocak 2019 Salı

Ouzo Bazooka - Transporter


2019'un ilk bombası, yaklaşık iki ay önce çıkacağını duyup çocuklar gibi sevindiğim Ouzo Bazooka'nın Transporter adlı üçüncü albümü oldu. Son albüm Simoom 2016'da çıkmıştı ve yeni albüm için en az iki sene bekleyeceğimi biliyordum. Ouzo Bazooka benim için her sene albüm yapsa bıkmam türünden bir grup. 2018'in başlarında Songs From 1001 Nights adında bir kıpırdanma görünce sevinmiştim ama onun beş şarkılık bir EP olduğunu ve bu beş şarkının vasatlığını görünce hayal kırıklığı yaşadım doğrusu. Yani umutlar başka bahara kaldı. Bu EP neticesinde yeni albümden umudu kestiğim anda Transporter'ın 2019 Ocak'ında çıkacağı haberi gündemime bomba gibi düştü. Albümden önce It's A Sin, sonra da benim için 2019'un en iyi şarkıları arasında olacağına emin olduğum Space Camel'ı duydum ve albüme olan beklentim iyice tavan yaptı. Olağanüstü bir progressive, psychedelic, oryantal lezzet olan Space Camel, içindeki elektro gitar ve tuşlu melodileriyle bizi 70'ler Anadolu rock dönemine ışınlıyor adeta.

Uri Brauner Kinrot liderliğindeki Ouza Bazooka dörtlüsü, özellikle kendi adlarını verdikleri ilk albümde yoğun olarak hissedilen bu Ortadoğu ezgileriyle bezeli rock anlayışlarını Transporter'da tekrarlayarak fethettikleri gönülleri uzun bir aradan sonra yine ziyaret ediyorlar. Space Camel ile birlikte bizim Anadolu rock eksenimize yakınlığıyla dikkat çeken şarkılar arasında şimdilik Killing Me ve 70'ler düğün salonu kültürünün sert bir versiyonu olan Revolution Eyes albümü çok değerli kılan şarkılar oldu benim için. Bunun yanında adını tekrar anmak üzere açılışa konan It's A Sin, nefis birer garage rock şarkısı olan Latest News ve Relax, 90'larla temas halinde bir grunge/surf rock beste olan Coming From The Wild, sevimli bir surf rock bestesi olarak kapanışta yer bulan Falling, bu güzel albümün dinledikçe daha da güzelleşeceğine inandığım bazı şarkıları. Evet, bu albüm dinledikçe daha da oturacak ki, zaten yarıdan fazlası oturmuş durumda benim için.

Birkaç istisna dışında tüm şarkıları yazan, seslendiren, ekstradan gitar, keyboard, perküsyon, bas çalan Kinrot, Ouzo Bazooka'nın neredeyse her şeyi. Dilek ve temenniler bölümüne gelirsek, keşke ilk albümdeki Desert Love gibi efsane bir rock şarkısı da olsaymış demeden edemiyorum. Zaten onu her Ouzo Bazooka albümünü dinlerken söylüyorum. Sonra bu düşüncemden vazgeçiyorum. Desert Love gibi şarkılar bir kere gelir. Aynı gruptan bu defa Space Camel, Revolution Eyes, Killing Me çıkar. Onları seversiniz. Bu arada Killing Me'nin sözleri Kinrot'a, melodisi ve söylenişi çok tanıdık gelen ama henüz çıkaramadığım müziği ise Engin İbrahim adlı Türk olması kuvvetle muhtemel bir zata ait. Zaten albümün uzun teşekkür listesinde Reha Öztunalı, Gül Güngör gibi şu an aramaya üşendiğim Türk isimleri de var. Kinrot'un ülkemizin bazı eski Anadolu rock müzisyenleriyle ve undergruound rock ortamıyla temasları da sır değil. Bir başka dileğim de, Kinrot'un bir diğer projesi olan, 2010 tarihli Alakazam albümlerine hala doyamadığım Boom Pam grubundan en kısa sürede yeni bir şeyler duymak. Araya Ouzo Bazooka girince unutulmamıştır umarım. Hatta bir yıl Ouzo Bazooka, ertesi yıl Boom Pam albüm yapsa dünya bir gıdım daha güzel bir yer olur.

1. It's a Sin
2. Latest News
3. Space Camel
4. Trip Train
5. Killing Me
6. Relax
7. Sleep Walk
8. Revolution Eyes
9. Coming From the Wild
10. Falling

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder