5 Mayıs 2011 Perşembe

Laura Vane & The Vipertones - Sugar Fix


2009 yılında kendi adını taşıyan bir debut ile müzik dünyasına merhaba diyen Hollandalı Laura Vane & The Vipertones oluşumu, bu albümün ardından Avrupa'nın birçok yerinde müthiş bir ilgi görmüş, festivallere, konserlere, açılışlara (bunu kafadan attım!) çağrılmış. Albüm fena sayılmayacak derecede satmış, sattıkça konserler turlara, turlar ağaca, ağaçlar ormana dönüşmüş. Albümün ilk üç şarkısı olan Roof Off, Steam ve Am I Dreaming? ise single olarak üzerlerine düşeni yapmışlar. Çıktıktan bir süre sonra bu albümün kulağıma biryerlerden değdiğini anlamıştım ama kenara not düşmeyi unutmuştum. Neyse ki 2011 Nisan'ında ikinci atışlarını yaptıkları Sugar Fix bana Laura Vane ve tayfasını tekrardan hatırlattı. İsmi geçen güzel şarkılar kadar, Man Of Your Word, Good Morning ve Mean Lover gibi sıkı bestelerle funk ve soul kulüplerinin enerjisini evinize getiriyordu adeta.

Bildiğin hoş sarışın Hollandalılardan biri olan Laura Vane, bildiğin siyah sese sahip bir funk R&B, soul şantözü. Yedi kişilik The Vipertones'un dinamik müziğine müthiş bir karakter katan Vane, enstrümental haliyle dört dörtlük bir altyapısı olan grubu daha da tatlandıran ve tabiî popüler hale getiren en mühim unsur. Kısaca "Uçuran Hollandalı!" Yeni albüm Sugar Fix ise, ilk albümden iki şarkı fazla olmasına rağmen ruh olarak ne eksik, ne fazla. Hani kulağımda biraz daha taze olduğundan, alışma sürecinin ardından ilk kardeşine ilerde çalım atar mı bilemem. (Atamaz gibi geliyor). Ama bu kardeşler arasında ayırım yapmak olmaz. 60'lar soul kimliğini 2011'e ustalıkla taşıyan Laura Vane & The Vipertones, aralarında coverların da bulunduğu hissi veren 13 leziz şarkısıyla bu ayrımın yapılmayacağını bağıra çağıra duyuruyor.


Örneğin ilk şarkı Capsize, yeme de yanında yat bir "power soul surf pop" olmuş ki, hemen arkasına saklanmış olan 110 Percent bitince daha erkenden bu albüm olmuş diye düşünmekten kendimi alamadım. Derken Wicked Man, Sugar Fix, In Or Out, About To Blow üst üste gelmeye başlayınca erken gelen golün farka yol açmasına seviniyor, arkama daha bir güvenle yaslanıyorum. Sonra ilk albüme geri dönme arzusu duyuyorum. Oradaki şarkılar gözümde birkaç kat daha büyüyor. Seviyorum böyle insanları. Ne güzel müzik yapıyorlar ve bu müziği yaparken ne kadar eğleniyorlar. Laura Vane'in Just Keeps Smoking ile Letting Me Love You'yu seslendirirkenki bluesy ve jazzy triplerini gözümde canlandırıyorum. Videolarını izleyince taşlar yerine iyice oturuyor. The Vipertones'u çalarken, Laura Vane'i söylerken ha albümden dinlemişsin, ha konserde canlı, hiç fark etmiyor. Ediyorsa da benim kulaklarım kör olmuş.

1. Capsize
2. 110 Percent
3. Hours On Hours
4. Stone Me
5. All Over Again
6. Wicked Man
7. Sugar Fix
8. Just Keeps Smoking
9. In Or Out
10. Floating
11. Time Aint Waiting
12. About To Blow
13. Letting Me Love You

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder